Bacaan Popular

Rabu, 29 Februari 2012

Kitab Injil Sahkan Nabi Muhammad S.A.W Sebagai Rasul Ditemui







Satu naskhah kitab Injil berbahasa Arami berumur lebih 1500 tahun telah ditemui di Turki...ianya mengandungi pernyataan Nabi Isa a.s. bahwa Nabi Muhammad saw adalah sebagai RASUL yang akan datang selepasnya....!! kejadian ini benar2 telah menggemparkan pusat Kristian dunia di Vatican, Rome.

NASKHAH Kitab Injil tersebut sebenarnya sudah ditemui sejak 12 tahun lalu...namun atas desakan dan permintaan kuat pihak gereja ia telah dirahsiakan...kerana bimbang ada persamaan terhadap pernyataan al-Quran .

Naskhah Kitab Injil ini dipercayai telah dilarikan oleh salah seorang utusan Nabi Isa as. Ia jelas mengandungi persamaan segi aqidah yang menolak konsep trinity atau fahaman ketuhanan Isa as,yang sama seperti aqidah kita kaum muslimin.

Ia pernah ditawarkan dengan harga 22 juta Dolar (Euro) sebelum ini, di dalam injil tersebut disebutkan bagaimana seorang tukang tilik telah bertanya kepada Nabi Isa. as siapakah yang akan datang selepasnya lantas dijawab oleh Nabi Isa as "Muhammad.... nama seorang yang diberkati".

Naskhah yang terbuat dari lembaran kulit dan menggunakan dakwat emas itu dipercayai adalah satu salinan dari Kitab Injil Barnaba.

Kandungan asal injil Nabi Isa as terlalu pendek sebab tempoh baginda berdakwah cuma lebih sedikit yakni 3 tahun. Tekanan Kaisar Konstantinopel tersangat berat sehingga pengikut Baginda as sembunyi2 dalam mengamalkan pegangan kepercayaan mereka.

Kemudian datang St Paul (seorang pendeta Yahudi yang cemburu dengan penerimaan ramai terhadap agama Isa as) yang mencipta segala2nya - itulah versi injil yang ada sekarang - penuh kontradiksi.

kredit: rakangroup


Salam Ukhuwah..~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catat Ulasan