Bacaan Popular

Jumaat, 21 Januari 2011

DOA NABI ALLAH YUNUS


DOA INI AFDALNYA DIBACA 11 KALI KETIKA SUJUD SEBAIK SELESAI SALAM SEMBAHYANG FARDHU. KEMUDIAN MOHON DOA KEPADA ALLAH.

INSYA'ALLAH. TAWAKKAL... BUKANKAH ALLAH MAHA MENDENGAR LAGI MAHA MENGASIHANI.

DOA NABI YUNUS... memang AJAIB

Assalamualaikum,

Khasiat ayat ni kalau diamalkan, insyaallah segala kesulitan dapat diselesaikan dengan mudah sangat..saya memang rajin membaca ayat ni malah ianya juga menjauhkan kita dari terkena perbuatan sihir. sesapa yg susah hati, tkena buatan atau apa
penyakit sekalipun, bagitau ayat ini dan rajin2 ler baca ayat ni setiap masa.. memang miracle...saya dah test..bukan tipu tau..tapi memang betul. Disebabkan saya tak tau banyak ayat yang power, saya hanya hafal ayat ini sahaja. Alhamdulillah..memang power ayat ni. Sangat2 miracle.

Doa Nabi Allah Yunus semasa terperangkap di dalam perut Ikan Nun...

"LAA ILA HA ILLA ANTA SUBHANAKA INNI KUNTU MINAZ DZALIMIIN"

(Surah Anbiyak)

Boleh kita share sama-sama.


Salam Ukhuwah..~

38 ulasan:

  1. thanks tok wan...saya mmg perlukan ayat2 cmni. tq for sharing. saya dah follow... :)

    BalasPadam
  2. Askm Tok Wan,

    mcm mana maksud Tok Wan - sujud selesai salam? sy biasa amalkn berdoa dalam sujud terakhir seperti amalan Nabi junjungan kita. boleh Tok Wan terangkan lebih lanjut.

    BalasPadam
  3. As Salam.bahulu ambik ni utk di kongsi kat blog
    halal yer Tok Wan

    BalasPadam
  4. saya pun baru tau pasal doa ni. memang mujarab.

    BalasPadam
  5. alhamdulillah; sy mengamalkan doa ini sentiasa

    BalasPadam
  6. لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنْ الظَّالِمِينَ
    Tiada Tuhan melainkan Engkau, sesungguhnya aku telah menzalami diriku sendiri dengan kezaliman yang banyak.

    BalasPadam
  7. tma kasih tok wan supaya ALLAH memberi kita Taufik dan Hidayah untuk kita Sampaikan dan amalkan

    BalasPadam
  8. salam...ibu saya pun pesan tentang doa ini....sentiasa amalkan insyaallah...muga kita semua didalam rahmat dan hidayah Allah swt.

    BalasPadam
  9. Alhamdulillah... Terima Kasih Tok Wan...

    BalasPadam
  10. Saya pun pernah dibantu oleh Allah setelah membaca doa ini sewaktu kereta saya terlock dari dalam..setelah baca lebih dari 10x saya dapat idea dan dapat buka pintu kereta dan saya rasa mcm xpercaya dan bersyukur..Alhamdulillah.. AllahuAkkbar...Shaz~

    BalasPadam
  11. saya pun ader amalkan ayat ini...semasa sujud yg terakhir...tp buat dalam bacaan ganjil.alhamdullilah saya tenang menghadapi dugaan yg saya alami sekarang dan memohon agar diberikan NUR dalam kehidupan..terima kasih

    BalasPadam
  12. Salam Tok Wan... mohon kebenaran untuk perkongsian, amalan dan panduaan semua ilmu, ayat, doa, cerita-cerita yang telah Tok Wan muatkan di blog ini dan yang akan dimuatkan nanti.

    BalasPadam
  13. tima ksh tok wan......taw ayat ni...tp xtaw intipati ayat ni....

    BalasPadam
  14. ...juga diamalkan time nak bersalin...ada hospital yg tampal doa ni tepi katil kat labour room.....

    BalasPadam
  15. sy pn amalkan doa ni semasa tgh sakit hendak bersalin kan kedua-dua anak sy....alhamdulillah krg rs skt dn proses bersalin senang...amalkan la..

    BalasPadam
  16. Doa ucapan syukur Yunus

    "1 Berdoalah Yunus kepada TUHAN, Allahnya, dari dalam perut ikan itu,

    2 katanya: "Dalam kesusahanku aku berseru kepada TUHAN, dan Ia menjawab aku, dari tengah-tengah dunia orang mati aku berteriak, dan Kaudengarkan suaraku.

    3 Telah Kaulemparkan aku ke tempat yang dalam, ke pusat lautan, lalu aku terangkum oleh arus air; segala gelora dan gelombang-Mu melingkupi aku.

    4 Dan aku berkata: telah terusir aku dari hadapan mata-Mu. Mungkinkah aku memandang lagi bait-Mu yang kudus?

    5 Segala air telah mengepung aku, mengancam nyawaku; samudera raya merangkum aku; lumut lautan membelit kepalaku

    6 di dasar gunung-gunung. Aku tenggelam ke dasar bumi; pintunya terpalang di belakangku untuk selama-lamanya. Ketika itulah Engkau naikkan nyawaku dari dalam liang kubur, ya TUHAN, Allahku.

    7 Ketika jiwaku letih lesu di dalam aku, teringatlah aku kepada TUHAN, dan sampailah doaku kepada-Mu, ke dalam bait-Mu yang kudus.

    8 Mereka yang berpegang teguh pada berhala kesia-siaan, merekalah yang meninggalkan Dia, yang mengasihi mereka dengan setia.

    9 Tetapi aku, dengan ucapan syukur akan kupersembahkan korban kepada-Mu; apa yang kunazarkan akan kubayar. Keselamatan adalah dari TUHAN!"

    Yunus 2:1-9

    BalasPadam
  17. Salam ziarah...Entri yang bagus....
    Thanks 4 sharing..mohon share...TQ

    BalasPadam
  18. tokwan. terima kasih. emak cx pon suruh bace ayt ni :)

    BalasPadam
  19. Terima kasih atas perkongsian ilmu bermanfaat ini. Mohon izin berkongsi ya!

    BalasPadam
  20. ketika saya melahir kn anak dulu ini lah doa yg di ajar oleh bidan..alhamdulillah sepanjang menahan sakit saya rasa semua nya di permudahkan...dgn izin NYA

    BalasPadam
  21. Assalamualaikum tok wan..Terima kasih infomasinya, blog tok memang best, Mohon share ya :)

    BalasPadam
  22. tok wan..terima kasih...terbaca blog tok wan ni di saat hati tengah sedih..

    BalasPadam
  23. Biasa la oli-go...blogtokwan nie pun blog sedih sebenarnya. he he..~

    BalasPadam
  24. terima kasih tok wan krn mengingatkn sy ttng tasbih nabi Allah Yunus smoga ilmu yg dkongsi brmanafaat utk smua Barrakallah...

    BalasPadam
  25. Assalamualaikum tok wan :) saya folower baru tok wan :) mmg bagus blog tok:) berkongsi ilmu:) Jazakallah ^_^

    BalasPadam
  26. teneng bila baca ayat ini rase nye

    BalasPadam
  27. assalamualaikum...saya suka blog tok wan. banyak nasihat, panduan dan peringatan khususnya buat diri saya sendiri yg kurang ilmu ini...banyak sdh artikel dlm blog tok wan yg saya sdh copy tuk di jadikan bahan cerita kpd anak2 juga pelajar2 saya...mohon dihalalkan ya tok wan...

    BalasPadam
  28. terima kasih tok wan..amat bermakna untk sy..^_^

    BalasPadam
  29. assalamualaikum....
    hanya ingin share sedikit pengalaman mengenai doa ini....saya pernah di bantu Allah ketika melintas highway yang sangat sibuk....dalam keadaan terdesak saya memang perlu melintas highway tersebut...sy membaca berkali2....bertawakal kepada Nya...alhamdulillah, pertolongan dariNya, satu kereta pun tak ada di highway tersebut...sangat takjub....apabila sy smp ke seberang kereta mula berpusu2 seperti kesibukan biasanya...Alhamdulillah....

    BalasPadam
  30. saya seorang ibuayat apa yg sesuai diamalkan utk anak yg jauh

    BalasPadam
  31. لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
    "Tiada Tuhan selain Engkau (Ya Allah). Sesunggunya aku adalah termasuk orang yang zalim (menganiayai diriku)."

    Satu munajat yang telah diucapkan oleh Nabi Yunus Alaihissalam. Tatkala merasai musibah yang menimpanya adalah akibat meninggalkan kaumnya sedangkan mereka masih mampu bertaubat. Walhal mereka telah bertaubat setelqah beliau meninggalkan mereka.

    Satu munajat yg baik diamalkan ketika dalam kesusahan. Dibaca setelah tafakur (merenung) kesilapan diri. "Apakah musibah ini akibat kesalahanku yang lalu?" Afdal diiringi dengan istighfar.

    Seperti kata Nabi SallalahuAlaihiwasallam:
    "Tidak ditimpa ke atas seorang muslim musibah atau kemalangan kecuali Allah akan menghapuskan dosanya, seperti pokok menggugurkan daun-daunnya." (HR Bukhari dan Muslim)

    "Jika Allah mahukan kebaikan ke atas seoseorang, nescaya Dia akan mengujinya dgn kesusahan." (At-Tirmizi)

    BalasPadam
  32. Terima Tok wan kerna kasi ayat ni.....

    BalasPadam