Bacaan Popular

Sabtu, 12 Februari 2011

Cair Hati Suami


Kebanyakan wanita yang sudah berumahtangga kini lupa menjaga kecantikan diri, sama ada mereka berkerjaya mahupun suri rumah.

Ini mungkin berlaku kerana mereka berasa berada di tahap selamat dan sudah mengecap kejayaan dalam hidup. Mempunyai keluarga bahagia, dikelilingi suami dan anak-anak, dianggap sudah cukup baik dan tidak perlu lagi kelihatan cantik.

Hakikatnya, penjagaan dalaman dan luaran adalah sangat penting untuk wanita berkahwin mahupun bujang. Bagi wanita berkeluarga, sebolehnya curi hati suami tercinta dengan sentiasa berpenampilan menarik termasuk memiliki fizikal cantik, kulit tegang dan bentuk badan seksi.

Cuba jadi yang terbaik supaya suami tidak mudah bosan atau memberi alasan mencari yang lain. Kata orang, 'cinta datang dari hati', tetapi untuk mengekalkan cinta di hati bukanlah sesenang mendapatkan cinta.

Perhubungan suami isteri dan kasih sayang seharusnya menjadi semakin kuat serta mendalam bagi mengecap kebahagiaan rumah tangga serta berkongsi hidup hingga ke hari tua. Mengapa kadangkala cinta menjadi pudar? Mengapa lelaki mencari peluang untuk berpoligami?

Lelaki pada dasarnya memang dikurniakan naluri yang sukakan kecantikan dan keayuan wanita yang dikatakan perhiasan dunia terutama mereka yang punya bentuk tubuh menawan.

Selepas beberapa tahun berkahwin dan dikurniakan anak, kebanyakan wanita mula membiarkan diri menjadi tidak terurus serta selekeh. Wanita yang sudah melahirkan bayi, sedikit sebanyak mengalami perubahan fizikal kerana ketika hamil, berat badan bertambah dan payudara bersedia untuk penyusuan anak.

Dalam tempoh berpantang selama 44 hari itu pula, lazimnya ada tiga proses utama untuk wanita terbabit kembali sihat iaitu membersihkan sistem dalaman badan, memulihkan tenaga serta membentuk dan mencantikkan bentuk badan kembali seperti asal.

Jika dalam tempoh berpantang tidak dijaga dengan betul, kesan sampingan akan muncul seperti perut buncit, berat badan bertambah, lemah badan dan selulit. Bagi menghindarinya, ada yang mengamalkan amalan tradisional memakai bengkung, namun pemakaiannya agak sukar kerana perlukan bantuan orang lain untuk memakainya.

Wanita juga perlu mengamalkan minum air rebusan akar kayu yang amat pahit untuk ditelan. Amalan yang renyah ini juga perlukan disiplin diri yang tinggi bagi mengembalikan bentuk tubuh yang cantik dan sihat.

Kini, wanita Malaysia mempunyai banyak pilihan produk kecantikan bagi mengembali dan mengekalkan kecantikan bentuk tubuh serta kulit.

Kunci kebahagiaan hubungan suami isteri ada pada isteri itu sendiri. Bentuk payudara yang cantik dan menawan misalnya, mampu mencairkan hati suami tercinta.

Tidak perlu melakukan pembedahan untuk membaiki dan mencantikkan payudara, tetapi cukup sekadar menggunakan kemudahan seperti produk kecantikan yang boleh dipercayai misalnya hasil ramuan herba dan tumbuh-tumbuhan.

Pandai mencuri masa dan rajin untuk menjadikan kulit gebu serta mengurangkan lemak dan selulit sudah cukup baik daripada tidak berusaha langsung untuk diri sendiri.

Wanita harus bijak menggunakan anugerah diberi untuk mencuri hati suami.

kredit Nina Mazrina

Salam Ukhuwah..~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan