Bacaan Popular

Sabtu, 31 Ogos 2013

Armageddon



Armageddon adalah perang persekutuan internasional (multinasional) di mana kaum muslimin dan kaum Rum (Eropah dan Amerika) tidak diragukan lagi akan bersatu menjadi satu puak, kemudian mereka akan melawan suatu musuh yg bersyarikat yg mana mereka itu belum kita ketahui, sesuai dengan sabda Rasulullah SAW :

“Kamu akan mengadakan perdamaian dengan bangsa Rum dalam keadaan aman, lalu kamu akan berperang bersama mereka melawan suatu musuh dari belakang mereka. Maka kamu akan selamat dan mendapat harta rampasan perang, kemudian kamu akan sampai ke sebuah padang rumput yg luas dan berbukit-bukit, maka berdirilah seorang lelaki dari kaum Rum. Lalu dia mengangkat tanda salib dan berkata: “salib telah menang”, maka datanglah kepadanya seorang lelaki dari kalangan kaum muslimin dan membunuh lelaki Rum tersebut, lalu kaum Rum mengkhianat dan terjadilah peperangan demi peperangan. Dimana mereka akan bersatu menghadapi kamu dibawah 80 bendera dan dibawah setiap bendera terdapat 12000 tentera” Hadis sahih diriwayatkan oleh Ahmad, Abu Daud, dan Ibnu Majah.

Apakah perang Armageddon itu? Perang Armageddon itu ialah:

-Peristiwa besar dan perang penghancuran.

-Pertemuan strategi perang raksasa yang sudah dekat waktunya.

-Perang persekutuan international yang akan tercetus yang sedang ditunggu oleh seluruh penduduk bumi pada masa ini.

-Ia adalah perang politik dan agama.

-Ia adalah perang raksasa dari banyak pihak.

-Ia adalah peperangan yang paling besar dan dahsyat dalam sejarah.

-Ia adalah awal dari kemusnahan.

-Ia adalah perang yang dimulai dengan menyeluruhnya “perdamaian palsu” sehingga ada orang berkata “perdamaian sudah datang” (Padahal keadaan adalah sebaliknya).

Perkataan Ahli Kitab tentang Armageddon(sebahagiannya):

1.Dalam kitab wahyu (reveletion) 16:16: “dan roh-roh syaitan mengumpulkan sekelian tentera dunia di sebuah tempat bernama Armegeddon” (Injil :hal:388)

2.Ronald Reagen berkata: “ sesungguhnya generasi ini adalah generasi yg akan melihat Armageddon.”

3.Jimmy Sujjest berkata: “aku berkeinginan agar aku dapat mengatakan bahawa kita akan dapat mencapai perdamaian, akan tetapi saya percaya perang Armageddon akan berlaku. Sesungguhnya perang Armageddon akan datang dan berkecamuk di lembah “Mageddo”, dia akan datang, mereka boleh sahaja menandatangani perjanjian2 perdamaian yang mereka inginkan. Sesungguhnya hal itu tidak akan merealisasikan apapun kerana ia merupakan hari-hari hitam di masa akan datang.”

kredit: buku “Perang Armageddon & kedatangan Imam Mahadi” Pustaka Syuhada


Salam Ukhuwah..~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan