Bacaan Popular

Jumaat, 26 Ogos 2011

Libya Yang Kita Kenal


Adakah kita mengenali Libya?

Citer yang tok dengar tentang Libya tak sama version yang korunk semua dengar. Mungkin tok punya betul mungkin korunk punya betul. Berikut dibawah ini tok susun mengikut kriteria jika sekiranya anda rakyat Libya:

Pinjaman kepada anda diberi tanpa mengenakan faedah.

Pelajar akan dibayar gaji purata bagi profesion mereka sebagai belajar.

Jika tidak dapat pekerjaan, kerajaan akan membayar gaji penuh sehingga anda bekerja atau sehingga anda dapat mencari pekerjaan.

Apabila anda berkahwin, anda dan pasangan anda mendapat sebuah apartmen atau rumah percuma dari Kerajaan.

Anda boleh pergi ke universiti di mana-mana sahaja di dunia. Negara membayar € 2500 plus penginapan dan elaun kereta.

Kereta dijual pada harga kos kilang.

Libya tidak berhutang dengan sesiapa. Tiada pemiutang.

Pendidikan percuma dan penjagaan kesihatan untuk semua rakyat.

25% daripada penduduk dengan ijazah universiti.

Tiada pengemis di jalan-jalan dan tiada siapa yang kehilangan tempat tinggal (sehingga baru-baru ini ketika peristiwa pengeboman).

Roti kos hanya $ 0.15 per sebuku.




Jadi tidak hairanlah Amerika Syarikat dan negara-negara kapitalis lain tidak suka Libya. Dalam erti kata lain Libya adalah negara Islam yang kaya dan BEBAS! Ini adalah sebab yang sebenar perang di Libya! Dia mungkin diktator, tetapi itu bukan masalah AS. Juga Gaddafi pernah menggesa semua negara-negara yang mengeluarkan Minyak TIDAK menerima bayaran untuk minyak dalam dolar US, atau Euro. Beliau mengesyorkan minyak dibayar dalam EMAS. Dengan hasutan ini banyak negara Barat akan bankrap. Kerana kebanyakan negara Barat tidak mempunyai rizab emas yang sepadan dengan kadar di mana mereka mencetak mata wang mereka. Cetakan wang tersebut sebenarnya sia-sia (tiada nilai dengan emas)


Ingat suatu masa lalu seseorang telah membuat "perang saraf" yang memberi kenyataan serupa, dia ialah Saddam Husein, tatkala menasihatkan semua negara-negara OPEC untuk tidak menerima bayaran minyak dalam Dollar AS. Lihat, kita semua tahu apa yang berlaku kepadanya. Ya, inilah perang dunia barat dengan dunia Islam. Di Malaysia pun perkara sebegini sedang berlaku. Kalau nak tengok kena pastikan dulu urat2 pada dahi anda bersentuhan kelantai tatkala bersujud, yakni 34 kali dalam sehari (sekurang2nya).


Salam Ukhuwah..~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan