Bacaan Popular

Isnin, 22 Ogos 2011

Kekurangan Seorang Anak Tunggal


1) Tidak boleh berkongsi kenikmatan

Ya, menjadi anak tunggal memang boleh dapat apa saja yang kita mahu, tetapi apa gunanya jika tidak dapat berkongsi kenikmatan itu? TV LCD 42 inci besar-besar nak buat apa? Sepatutnya TV itu di splitscreen kepada 4 untuk bermain Call of Duty. Dan kau ingat kau punya set Guitar Hero tu boleh main sorang-sorang ke? Itu belum kenikmatan-kenikmatan lain seperti menonton Lost, makan Dominos Pizza ataupun mengintai jiran berkemban; semuanya lebih seronok jika dilakukan bersama adik-beradik bukan?

2) Tiada tempat mengadu

Jika kita dicabul oleh senior di MRSM Taiping, dengan siapa kita hendak mengadu? Report kat cikgu diorang tak percaya. Nak report kat mak abah, diorang sibuk bekerja. Kalau kita ada abang kan best, boleh abang kita tolong tinju orang yang mencabul kita. Kalau kita ada kakak, kita boleh minta kakak kita terangkan mengapa tiba-tiba berlaku pendarahan di dalam panties.

3) Tiada tempat melepaskan geram

Melepaskan geram bukan bermakna melempiaskan nafsu terhadap adik kita yang hangat. Eh pernah ke korang rasa akak atau adik korang ni hot sehingga berlaku pergerakan di dalam seluar? Eww haruan makan adik. Well jika aku ada adik, pasti aku akan jadikan adik aku sebagai tempat untuk aku melepaskan tekanan. Kat sekolah kena marah dengan guru. Balik rumah terus panggil adik.

4) Mudah hanyut ke lembah kedurjanaan

Jika kita seorang diri, tiada siapa yang akan membimbing kita ke jalan yang benar dan lurus. Kita akan lebih mudah mengikut hasutan iblis jika duduk seorang diri. Yelah duduk sorang-sorang nak buat apa kan mesti ghairah datang secara tiba-tiba. Jika aku ada adik mesti aku akan hantar adik aku pergi sekolah pondok agar dia dapat menjadi seorang Qari. Takpun bagi training vokal sebagai persediaan untuk jadi bilal di surau. Lagipun jika ada adik beradik kita boleh solat berjemaah or ponteng solat secara berjemaah.


5) Kena duduk rumah seorang diri

Kalau mama kau pergi umrah, mesti kena duduk rumah seorang diri. Aku ni testis je besar, tapi aku sebenarnya agak penakut orangnya. Bila duduk seorang diri mulala cerita-cerita hantu tiba-tiba bermain di dalam minda. Hantu badut It, Hantu Kopek, Hantu Edward Kolon eii seramla lorh. Gila kau tengah duduk sorang-sorang lepas tu dengar bunyi pintu kena ketuk mau sujud sahwi terus aku. Itu belum hantu realiti seperti pencuri dan perogol lagi. Eii nauzubillahiminzolik.

6) Lonely

Masa aku kecil remaja dahulu aku mengaku yang aku cemburu melihat kawan-kawan aku yang ada kakak dan adik perempuan. Seronok gila tengok diorang sama-sama nyanyi lagu Britney Spears. Seronok gila ada orang untuk bergaduh. Seronok gila ada adik beradik. Malasla aku nak tulis lagi nanti aku emo dan aku tiada adik untuk lepaskan keemoan aku

kredit: pieogiey


Salam Ukhuwah..~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan