Bacaan Popular

Sabtu, 27 Ogos 2011

Mengapa Wanita Menjadi Sasaran Utama Dihancurkan Oleh Yahudi?


"Seorang kanak-kanak yang rosak masih boleh menjadi baik asalkan dia pernah mendapatkan penjagaan seorang ibu yang baik. Sebaliknya, seorang ibu yang rosak akhlaknya, hanya akan melahirkan generasi yang rosak pula akhlaknya. Itulah sebab mengapa wanita menjadi sasaran utama untuk Yahudi hancurkan. "

Ucapan di atas dilontarkan oleh Muhammad Quthb, dalam sebuah ceramahnya puluhan tahun silam. Muhammad Quthb adalah ulama Mesir yang concern terhadap pendidikan Islam sekaligus pemikir ulung abad ke-20. Dia tidak hanya dikenali sebagai aktivis yang tidak gentar melawan terhadap rejim Imperialisme Mesir, tetapi juga cendekiawan yang terkenal luas ilmunya.

Beberapa bukunya telah beredar di Timur Tengah dan diterjemahkan ke dalam pelbagai bahasa yang di antaranya adalah shubuhat Hawla al-Islam (literally "Misconceptions about Islam"). Hal nahnu Muslimun (Are we Muslims?). Al-Insān bayna al-maddiyah wa-al-Islam. (Man between the Material World and Islam). Islam and the Crisis of the Modern World dan masih banyak lagi. Maka tak hairan, lepas dari penjara ia pun mendapatkan gelar Profesor Kajian Islam di Arab Saudi.

Muhammad Quthb menekankan bagaimana pentingnya peranan yang dimiliki seorang ibu dalam Islam. Ibu tidak saja pihak yang dekat secara emosional kepada seorang anak, tapi ibu juga mempunyai pengaruh besar terhadap masa depan akhlak dari generasi yang dilahirkannya. Menurut Muhammad Quthb anak yang pada kemudian hari mendapatkan ujian berupa kehancuran moral akan boleh diatasi, asalkan si anak pernah mendapatkan penjagaan ibu yang solehah. Pendidikan Islam yang terinternalisasi dengan baik, akan membuat si anak cepat bangkit dari kesengsaraan mengingati petua-petua rabbani yang pernah terakam dalam memorinya.

Sebaliknya, ayah yang mempunyai isteri yang sudah rosak dari awalnya, maka ia pun hanya akan melahirkan sebuah keturunan yang mempunyai keperibadian sama dengan wanita yang dipinangnya. Sifat yang dialami kanak-kanak yang banyak mengimitasi perilaku ibu mereka akan membuka peluang transferisasi sifat ibu kepada anaknya. Maka kerosakan anak akan amat bergantung dari kerosakan ibu yang mendidiknya. Oleh kerana itu, dalam bukunya Ma'rakah At Taqaaliid, Muhammad Quthb mengemukakan alasan mengapa Islam menetapkan konsep pendidikan yang berkaitan dengan erti kehadiran ibu dalam keluarga. Beliau menulis:

"Dalam anggapan Islam, wanita bukanlah sekadar cara untuk melahirkan, mengasuh, dan menyusui. Kalau hanya sekadar begitu, Islam tidak perlu bersusah payah mendidik, mengajar, menguatkan iman, dan menyediakan jaminan hidup, jaminan undang-undang dan segala soal psikologi untuk menguatkan pengaruhnya ... Kami katakan mengapa 'mendidik', bukan sekadar melahirkan, membela dan menyusui yang setiap kucing dan lembu subur pun mampu melakukannya. "

Lihatlah, konsep inilah yang tidak berlaku di Negara Barat. Barat mengalami kehancuran total di sisi masyarakatnya kerana bermula dari kehancuran moral yang menimpa wanitanya. Wanita-wanita Barat hanya dikonsep untuk mendefinisikan erti keperibadian dalam pengertian yang sangat primitif, yakni tidak lain konsep untuk memenuhi biologi semata-mata. Dosen dan pelacur boleh jadi sama kedudukannya mirip dengan perkataan Sumanto Al qurtubhy, kader Liberal didikan Kanada yang berkata, "Lho, apa bezanya pensyarah dengan pelacur? Kalau pensyarah mencari nafkah dengan kepintarannya, maka pelacur mencari makan dengan tubuhnya. "

Qurthuby hanyalah Muqollid (pengikut) dari Sigmund Freud, ahli psikologi kenamaan asal Austria yang membumikan konsep psikoanalisis. Beliau berkata ketika dorongan seksual sudah menggelora dalam diri lelaki dan wanita, maka sudah selayaknya mereka tuntaskan lewat jalan perzinaan, tanpa perlu melalui alur perkahwinan. Maka itu Freud menuding orang yang sentiasa menjaga akhlaknya terdedah diserang gangguan psikologi seperti neurosis.

Kini Freud memang telah mati, namun gagasan itu membekas dalam peribadi orang Barat. Jika anda kerap menyaksikan berita Sukan, pengulas sukan sering memberitakan bahawa salah seorang pemain bola sepak di Inggeris telah mempunyai kanak-kanak dari kekasihnya, ya kekasih dan bukan isteri. Kerana konsep perkahwinan sudah mendebu di benua biru.

Pasca kematian Freud, muncul banyak pengganti yang tidak lebih ekstrem, salah satunya Lawrence Kohlberg. Ia adalah pengusung kaedah pendidikan Watak. Kaedah ini sudah gagal di Barat dan sekarang diimport ke negeri-negeri muslim, termasuk Indonesia. Wajah pendidikan tingkah laku dilihat baik. Dia mengarahkan agar para pelajar berkelakuan jujur ​​dan memegang komitmen. Namun ia tidak memiliki dasar agama, jika seorang remaja memilih untuk hidup tanpa tuhan, tidak menjadi persoalan dalam pendidikan karakter, asalkan dapat dipertanggungjawabkan.

Begitu pula masalah hubungan seks. Bagi Kohlbergian, kita tidak boleh menyalahkan seorang anak perempuan yang hamil di luar nikah, sebab masalah baik atau buruk menjadi relative. Pendidikan tingkah laku pun tidak boleh menghakiminya, kerana kanak-kanak akan berasa bersalah jika mereka tidak boleh mempertanggungjawabkan hubungan seksnya. Jadi jika remaja perempuan hamil masih boleh bebas dari dosa, asalkan dia bersedia menjadi ibu. Urusan benar atau salah bergantung tanggung jawab, bukan agama. Maka tidak hairan, ketika Lawrence Kohlberg lebih memilih bunuh diri dengan menyelam di laut yang sejuk dan disambut gembira oleh masyarakat Barat. Alasannya boleh membuat kita sebagai umat muslim tertawa: Kohlberg telah memilih jalan yang memang dia kehendaki.

Kita kembali lagi ke masalah perempuan. Kehidupan Barat yang tidak sejati bermula dari kehendak dari kalangan wanita untuk hidup bebas dan merdeka. M. Talib, cendekiawan muslim yang telah menulis puluhan buku tentang pendidikan Islam juga menekankan bagaimana projek Zionis disebalik wacana pembebasan wanita di Barat. Menurutnya kaum Yahudi mempunyai peranan kuat di sebalik slogan Liberty, Egality dan Fraiternity (kebebasan, persamaan dan persaudaraan) kepada bangsa Perancis.

Hal ini dipropagandakan oleh Zionis dan disebarkan ke seluruh dunia hingga kita boleh merasakan apa yang disebut Hak Asasi Manusia dan Feminisme pada saat ini. Dalam bukunya, "Pergaulan bebas, Prostitusi, dan Wanita", M. Talib menulis,

"Slogan-slogan inilah yang membuat orang-orang bodoh turut serta mengulang-ulanginya di seluruh dunia di kemudian hari, tanpa berfikir dan memakai akalnya lagi."

Mungkin terasa ganjil bagi kita, mengapa Yahudi sebagai bangsa yang maju begitu takut dengan perempuan? Jawapannya mudah: membiarkan seorang wanita membesar menjadi solihah adalah "kiamat" bagi mereka.

Jika seorang ibu yang solehah mengasuh 5 kanak-kanak muslim dalam keluarganya untuk membesar menjadi generasi mujahid. Kita boleh hitung berapa banyak generasi yang boleh dihasilkan dari 800 juta wanita Islam saat ini?

Seorang sahabat pernah bertanya kepada Rasul Allah (Rasulullah), "Siapakah manusia di muka Bumi ini yang harus diperlakukan dengan cara yang paling baik?". Rasul menjawab, "Ibumu". "Setelah itu siapa lagi ya Rasul". Sekali lagi Rasul menjawab, "Ibumu". Sahabat bertanya kembali, "Kemudian siapa?". Lagi-lagi Rasul menjawab "Ibumu, baru Ayahmu". [Shahih, Diriwayatkan oleh Imam Bukhari).

kredit: Odah


Salam Ukhuwah..~

2 ulasan: