Bacaan Popular

Ahad, 25 November 2012

Kejutan Baru


Kejutan Baru, Israel Akui Roket Al-Qassam Berjaya Hantam Kapal Perangnya

Gaza PIP: Brigade Izzuddin Al-Qassam, sayap militer Hamas berhasil membidik pagi ini Ahad (18/11) kapal perang Israel yang berada di lepas pantai Jalur Gaza dengan lima roket 107.


Hal itu ditegaskan oleh pejuang Al-Qassam yang menyatakan bahwa pagi ini mereka melepaskan lima roket 107 ke arah kapal perang Israel yang bermarkas di lepas pantai kamp pengungsi Nasherat (Nazaret) dan mengenai langsung kapal perang Israel itu.

Menyusul penyataan ini, media Israel menegaskan bahwa lima roket darat laut dilepaskan ke lepas pantai Gaza. Namun mereka belum menegaskan adanya korban tewas atau luka di kalangan pasukan laut Israel.

Sebelumnya, jubir Brigade Al-Qassam, Abu Ubaidah menegaskan bahwa pihaknya akan memberikan kejutan-kejutan baru kepada pasukan Israel. (bsyr)


maaf bro bahasa Indonesia.. harap dapat memahami. Tidak upaya mengalih bahasa Malaysia...




Ini kali lah:
Zionis Akan Lenyap Bersama Musim Semi Revolusi Dunia Arab



Khalid Misy'al, Ketua Biro Politik Gerakan Hamas mengatakan bahawa Asy-Syahid Ahmad Al-Ja'bari bukan hanya pemimpin di Hamas dan Al-Qassam saja, akan tetapi ia adalah salah satu Tokoh Umat yang Agung. Ia telah meninggalkan jasa besar sebelum pemergiannya. Siapa sahaja yang bertemu dengannya akan merasakan bahawa ia adalah pahlawan sejati. Ia hidup sebagai pahlawan dan syahid sebagai pahlawan juga. Ia orang yang bijak, sasterawan, kuat kemahuan, tangguh, dan pantang menyerah. Jeruji besi Israel tidak membuatnya jera bahkan ia mempersembahkan nyawa dan kesungguhan bagi Palestin.

Beliau menyampaikan itu pada saat acara Muktamar Harakah Islam Sudan di Khourtum hari ini, 15/11/12, bahawa Al-Ja'bari telah menuju Allah s.w.t. sebagai syahid dan telah menyirami bumi dengan kemuliaan dan izzah, sedangkan kamu wahai zionis pasti akan melarikan diri dari bumi kami BIIDZNILLAH.

Misy'al menyebutkan bahawa masa hegemoni zionis telah lenyap dengan datangnya "Musim Semi Dunia Arab" yang diperlihatkan oleh wilayah Arab dengan pelbagai perubahan. Beliau mengajak para pemimpin dunia Arab dan dunia Islam untuk mengangkat kepalanya dan untuk melupakan lembaran hitam masa lalu untuk selanjutnya memandang masa datang bersama umat kita dalam menghadapi projek Zionis di bumi Palestin.

Misy'al meledek zionis yang mengaku berhak atas bumi Palestin, beliau menegaskan bahawa zionis bukanlah bahagian dari umat, akan tetapi zionis adalah perampas dan perampas selamanya tidak akan dibiarkan oleh siapa saja yang merdeka.

Misy'al membantah apa yang selalu dikatakan penguasa Israel bahawa mereka akan menamatkan perlawanan, ia menegaskan tidak mungkin perlawanan dipadamkan kerana rakyat kami, merekalah laki-laki, perempuan dan anak-anak yang tergerakkan mengadakan perlawanan, dan bersama mereka umat kita yang agung. Dan Hamas akan terus menepati janjinya terhadap darah para syuhada.

Misy'al menyampaikan mesej kepada rakyat Gaza agar tegar dan sabat dalam melawan musuh zionis yang beringas. Beliau berkata: "Wahai keluarga kami di Gaza, kalian adalah pejuang sejati, berjuanglah selayaknya pahlawan. Kalian telah menorehkan sejarah emas ketika kalian tegar dalam "perang furqan" lalu. "Beliau menyeru pejuang perlawanan untuk menyusun perang dengan zionis dengan" Akal Cerdas dan Hati Pemberani.

kredit: wasukalu


Salam Ukhuwah..~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan