Bacaan Popular

Jumaat, 12 Februari 2010

Fenomena Ribut Habuk Pasir


Kita belum pernah melihat dengan mata kepala kita sendiri ribut habuk pasir (dust storm) atau ada juga yang menamakannya ribut pasir (sand storm) kerana negara kita tidak ada padang pasir. Fenomena ribut habuk pasir (dust storm) ini bukan perkara baru, ia di kesan mula berlalu dalam abad ke 18 lagi. namun begitu oleh kerana di zaman itu tidak terdapat banyak kamera seperti sekarang ini maka amat kita tidak dapat melihat rakaman gambar dalam abad ke 18 tersebut.

Gambar foto yang anda lihat di bawah ini tidak di ambil hanya pada satu tempat kejadian, sebaliknya ia terdiri dari kejadian ribut-taufan habuk pasir dari Sudan, Mesir, Texas, Mexico, Australia, Arizona, Pheonix, Kuwait dan banyak lagi tempat yang terdapat padang pasir.

Fenomena ini amat menggerunkan sehingga baru2 ini terdapat kemudahan upload video di Youtube dan perakam fenomena ini telah meletakkan (upload) rakaman tersebut di situ. Dan orang yang merakam serta me upload kan video tersebut ialah pelajar dari Malaysia yang belajar di negara teluk. Rakaman yang tok selitkan di bahagian paling bawah gambar ini bukan yang pelar kita punya.


















">

Jika suatu hari nanti kita di temukan dengan fenomena ini hendaklah kita azan sekuat-kuat suara. Sebab yang menjadikan ini semua ialah Allah swt, diperintahkan kepada para Malaikat untuk melaksanakan apa-apa sahaja yang di kehendakiNya. Kun Faya Kun.


Salam Ukhuwah..~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan