Bacaan Popular

Sabtu, 10 Julai 2010

Kotak Untuk Tidur


Sekali pandang gambar diatas timbul pula idea untuk bisnes benda ni. Kebetulan rumah Tok Wan dekat sangat dengan Terminal Bersepadu Selatan yang sedang dalam pembinaan dan hampir siap.


Bila siap nanti dalam terminal tu lebih kurang macam gambar diatas ni kot. Dan sudah pasti bila ia beroperasi sepenuhnya ia memerlukan ruang rehat untuk orang yang melakukan perjalanan jauh.

Mithalnya dari JB nak ke Trengganu. Mungkin bila sampai ke TBS dari JB seawal jam 4 petang. Badan letih dan nak sambung perjalanan ke Trengganu pula perjalanan jam 9 malam.

Pasti waktu terluang ini digunakan untuk tidur seketika.

Tidur yang betul2 cukup walaupun cuma 3 jam pasti badan kembali segar dan boleh meneruskan perjalanan dengan segar dan sehat.

Tapi err... setiap tudur dikenakan charge. Sebab cukup jam kami akan kejutkan anda. Anda boleh segera bangun dan segera pergi mandi.

Dalam TBS itu pun pasti disediakan bilik untuk mandi dengan dikenakan sedikit bayaran.


Tapi nak berniaga benda baru ini azabnya dahsyat. Nak amek duit bank, bank sendiri tak konfiden. Nak pakai duit sendiri pula memang ciput. Nak ajak kawan share pun payah. Kawan Tok Wan kebanyakan jenis orang yang takder duit. he he he...

Jadi nak wat camner yek... ada kah anda mempunyai banyak wang untuk dijadikan pelaburan yang macam Tok Wan citer atas ni?


Cita-cita besar... perancangan pun besar, tapi jika projek sebegini dapat kat orang koperat senang jer paperwork depa boleh bank luluskan.

Maklum lar ada Datuk atau Tan Sri yang call direct dengan manager bank. Tergagap-gagap dan tercungap-cungap manager bank tu nak bagi jawapan pada Datuk atau Tan Sri. Orang macam Tok Wan ni depa tak heran...ngeh ngeh ngeh...


Tapi cita2 untuk buat bisnes camni cuma tujuan utamanya memberi keselesaan kepada mereka yang berjalan jauh, dalam erti kata lain musafir.

Kan ker kita patut menolong musafir terutama musafir yang melakukan perjalanan kerqana Allah snt.


Salam Ukhuwah..~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan